fredag 27 februari 2009

Sorg!

Tjena. Får väl bittert erkänna att jag slappat till mej lite med bloggandet det senaste men mina övriga medbloggare är väl inte riktigt på topp heller så jag kanske klara mehj undan rätt smärtfritt. Men jag jobbar på en förbättring!

Dagens rubrik är sorg! Inte så konstigt med tanke på att större delen gått åt till begravning av pappas gamle barndomsvän Kent som följt pappa genom livet och senare också resten av familjen. En jäkla go gubbe som alltid ställde upp. Han fick en hjärntumör för nåt år sedan och gick bort nu i Januari, endast 53 år gammal. Det är så jävla orättvist så det finns fan inte. Och man tänker på hans familj, fru och tre döttrar som är som mej, Henke o Maria ungefär. TRAGISKT. Det kunde ju vart vi lixom. Men så är den hårda världen och den stavas inte R.Ä.T.T.V.I.S.A!

Men nu glömer vi sorgen och kikar positivt. I helgen gjorde jag A-lagsdebut mot Warbergs Bois. Vi vann matchen ganska enkelt med 6-1 och jag gjorde en stabil match på det lilla jag fick att göra där bak i målet. Och imorgon sitter jag på bänken när vi möter Öis! Ska bli grymt!

I tisdags hade jag och Majsan myskväll då jag bakade scones och hon fixade en lyxig kopp choklad. Smaskigt värre. Tyvärr var filmen som jag hade tagit med mej repig så någon film blev det inte. Men 2 ½ man roade oss en stund och senare fick jag tillfälle att se Champions League matchen mellan Inter och Man U så jag var nöjd. Tack för den kvällen Majs, det gör vi om!!!

Annars tuffar det på som vanligt. Skola och fotboll… det e de ända man hinner med känns det som. Men trivs så gör det ju inget. Men nu får vi lägga ner bloggandet för idag och så får ni hade de fint!

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Äntligen Rikard! Skönt att du är tillbaka! Men när du säger att dina medbloggare inte heller är på topp så ställer jag ju mig frågan om du ens kikat in på dina medbloggares sidor? Här bloggas som aldrig förr må jag säga ;-)
    Hoppas du haft en bra helg! Pöss

    SvaraRadera
  2. Tjena Rigge,
    Ja det var ett tags sen nu!
    Även för mig, men nu är jag igång igen och hoppas att min trogne läsare fortsätter att läsa min blogg.
    Du får ha det bäst så hoppas jag att vi ses snart!!
    Puss //lelle

    SvaraRadera